Lansering av ett nytt material - ännu en utmaning för Framfab

Lansering av ett nytt material - ännu en utmaning för Framfab. Framfab Göteborg har av W.L. Gore & Associates Europe (företaget bakom GORE-TEX®-materialet) fått i uppdrag att producera en webbplats för att introducera det nya materialet WINDSTOPPER® Soft Shell. Internet är en viktig marknadskanal i lanseringen, och idag rullas webbplatsen ut på sex språk. Hur beskriver man ett helt nytt klädmaterial och dess egenskaper för miljoner konsumenter i Europa - tvärs igenom datorskärmen? Det var utmaningen för Framfab som nu skapat en pedagogisk webbplats för Gore. - Detta är ett bra exempel på vad vi kallar "digital brand experiences", alltså hur ett varumärke kan åstadkomma en upplevelse på nätet. Det betyder att upplevelsen står i centrum för kunskapsöverföring och innehåll. Uppdraget för Gore är ett viktigt prestigeuppdrag för Framfab och ytterligare en bekräftelse på att vi har ett obrutet förtroende hos stora varumärkesbyggande kunder, säger Jerker Lindstén, regionchef på Framfab Göteborg. Syftet med webbplatsen är att, på ett pedagogiskt sätt, visa och bevisa att WINDSTOPPER® Soft Shell kombinerar ett flertal egenskaper som tidigare måste lösas med flera olika plagg: materialet andas, det är vindtätt, vattenmotståndigt, vattenavstötande, tåligt samt mjukt och stretchande. - Internet är en naturlig marknadskanal när vi vill nå vår målgrupp som ofta är unga och kunskapstörstiga outdoor-människor. Vi valde att samarbeta med Framfab eftersom vi vet att de har hanterat väldigt komplexa uppgifter tidigare. Framfab klarar att göra en webbplats som lätt kan anpassas och rullas ut i flera länder, säger David Ekander, Internetansvarig på Gore Scandinavia. Se kampanjsajten på www.windstopper.com/softshell För ytterligare information, kontakta: Jerker Lindstén, Regionchef, Framfab Göteborg +46 709 73 85 01, jerker.lindsten@framfab.se David Ekander, Internetansvarig, Gore Scandinavia +46 31 706 78 11, dekander@wlgore.com Niklas Lilja, Projektledare, Framfab Göteborg +46 709 41 25 86, niklas.lilja@framfab.se Tobias Bülow, Informationschef, Framfab AB +46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.se Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, AXA, Coca-Cola, Danske Bank, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kellogg's, NEC Packard-Bell, Nike, Observer, Postbank, SAAB, Volvo Car Corporation, och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Holland, Schweiz, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00240/wkr0002.pdf