SAS väljer Framfab

SAS väljer Framfab SAS har valt att teckna ramavtal med Framfab som leverantör av IT- och internetkonsulttjänster. SAS går från många till få leverantörer och dessa kvarvarande leverantörer bedöms få uppdrag till ett värde av 500 - 1000 MSEK under år 2000. - Vi har valt Framfab för att de passar SAS vad gäller kompetensen och bredden på deras tjänster, allt från det senaste inom Internet till integrationen med bakomliggande stordatasystem, säger Ingvar Söderlund, inköpsdirektör på SAS. - Detta stärker Framfabs position inom våra fokusområden och är ett bevis på att marknaden uppskattar den effektivitet och erfarenhet som finns inom Framfab, säger Johan de Verdier, Framfabs operative Sverigechef. För mer information kontakta: Johan de Verdier, VP Swedish Operations, 0706 84 00 94, johan.de.verdier@framfab.se Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08 545 258 06, 0709 41 21 11, ola.kallemur@framfab.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av 2 050 medarbetare, fördelade på 53 kontor i Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritanien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000522BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000522BIT00870/bit0002.pdf