Interaktivt showroom i Europolitans butiker

Interaktivt showroom i Europolitans butiker Inom kort erbjuder samtliga Europolitan Stores sina kunder interaktiva tjänster via internetterminaler i butikerna. För kunderna är tjänsten en biljett in till ett interaktivt showroom - ett stort produktutbud tydliggörs på ett enkelt sätt och gör det lättare för kunden att välja. Infomakers, delägt av Ledstiernan, tillhandahåller och driver tjänsten. Affären är initialt värd cirka 4 miljoner kronor. Till skillnad från vanliga terminaler kan de nya Internetterminalerna från Infomakers användas som en direkt och interaktiv kanal till kunden. Tjänsten reagerar på vad kunden är intresserad av och skickar därefter anpassad information tillbaka som visas på skärmen. På så vis blir tjänsten ett verktyg för att ge bättre service och skapa merförsäljning. - Vi ser terminalerna som ett interaktivt showroom för vårt produktsortiment, säger Bo Westin, vice VD, Europolitan Stores. Vi strävar hela tiden efter att förbättra vår kundservice och göra vårt utbud mer tydligt och tillgängligt, Infomakers tjänst är ett utmärkt steg i rätt riktning. Via terminalerna får kunden fullständig tillgång till Europolitans informations-, produkt- och tjänsteutbud. Samtidigt får Europolitan en unik möjlighet att segmentera sina kunder för att på plats i butiken kunna rikta personliga erbjudanden. - Vi har utvecklat tekniken sedan 1997 och idag är internettjänsten ett förfinat kundservice-redskap, säger Johan Franck, VD, Infomakers. Nästa steg i utvecklingen för våra internettjänster är personanpassade tjänster för mobilt internet. Infomakers erbjuder tjänster via såväl internetterminaler som interna TV- och radiokanaler, anpassade till butikskedjor och finansmarknaden. Dessa tjänster ökar kundlojalitet och skapar merförsäljning samt erbjuder möjlighet att segmentera kunder för att rikta personanpassade erbjudanden. Tidigare har Infomakers levererat liknande lösningar till SEB, SJ, Posten, ICA och Nordbanken. Företaget har bland sina kunder även ICA, Telenor, NextVision och Salus Ansvar. För ytterligare information kontakta: Johan Franck, VD, Infomakers. Tel. 08-506 001 00, mobil: 0733-962420. Bo Westin, vice VD, Europolitan Stores. Tel. 08-769 74 00. Per Lundberg, styrelseordförande, Infomakers. Tel. 08-545 035 00. På hemsidan, www.infomakers.se, finns text och bilder att ladda ned. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/31/20010131BIT00560/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/31/20010131BIT00560/bit0002.pdf