Mint lanserar unik betaltjänst för mobiltelefonen

Mint lanserar unik betaltjänst för mobiltelefonen Ledstiernans portföljbolag Mint presenterar en ny tjänst för mobil telefoni vid en pressträff den 15 januari 2001. Med tjänsten kan man via en helt vanlig mobiltelefon betala i butiker anslutna till Mint. Betaltjänsten är i bruk i Stockholms butiker från och med lanseringen den 15 januari. Investeringen i Mint är i enlighet med Ledstiernans investeringsstrategi: unga bolag med fokus på mobil kommunikation. Med en ägarandel på 27,5 procent (49 procent efter utspädning och fullt utnyttjande av optioner) är Ledstiernan Mints huvudfinansiär. Vid pressträffen den 15 januari kommer en demonstration och genomgång av tjänsten samt en vidare presentation av bolaget att äga rum. Mints tre grundare samt styrelseordförande Jacob Palmstierna och Johan Wachtmeister, VD Ledstiernan, närvarar. Om Ni är intresserade av att delta på presskonferensen, kontakta Caroline Koskull från GCI Rinfo för ytterligare information: e-post: caroline.koskull@gcirinfo.com, fax: 08-402 27 10, tel: 08-402 27 29. För ytterligare information om Mint, kontakta: Johan Wachtmeister, VD Ledstiernan, tel: 08-545 035 00 Patrik Mossberg, VD Mint, tel: 08-545 691 00, Mobil: 0733-25 40 22 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/08/20010108BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/08/20010108BIT00300/bit0002.pdf