Tidpunkter i nyemissionserbjudandet

Tidpunkter i nyemissionserbjudandet I pressmeddelande av den 6 juni 2000 lämnades information om Ledstiernans erbjudande om aktieteckning samt om distribution av köpoptioner till befintliga aktieägare (utom huvudägarna). Vissa datum i pressmeddelandet har av tekniska skäl justerats och fastställts till följande: Anbudsförfarande för institutioner: 9 - 27 juni (ej 9 - 29 juni) Anmälningsperiod för allmänheten: 13 - 21 juni (ej 13 - 22 juni) Offentliggörande av fastställt pris: 28 juni ( ej 30 juni) Avstämningsdag för erhållande av 30 juni (ej 4 juli) köpoptioner: Ledstiernan-aktien handlas inkl rätt 27 juni (ej 29 juni) att erhålla köpoptioner t.o.m.: Handel med köpoptioner: 3 juli - 1 aug (ej 5 juli - 1 aug) Ledstiernan bygger Europas ledande Seed och Venture Capital bolag inom TIME-sektorn med speciellt fokus på Mobil Kommunikation. För mer information var vänlig kontakta: Ledstiernantelefon 08-545 035 00 Not for release or distribution in the United States, Canada or Japan This announcement is not an offer of securities for sale in the United States. No securities should be offered or sold in the United States absent registration or an exemption from registration, and any public offer of securities to be made in the United States will be made by means of an offering memorandum that may be obtained from Ledstiernan. Such offering memorandum will contain detailed information about Ledstiernan and its management as well as Ledstiernan's financial statements. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00910/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00910/bit0002.pdf