Lendify avslutar nyemission

Lendify har genomfört en nyemission på strax över 21 miljoner kronor.

Genom emissionen fick Lendify en ny minoritetsägare medan befintliga aktieägare erbjöds teckna aktier pro rata.

Emissionen förhandlades i början av året, beslutet fattades vid en extra bolagsstämma den 12 maj och avslut skedde den 1 juni.

Lendify är en marknadsplats för lån. Marknadsplatsen är digital och kapar bort onödiga mellanhänder. Den vänder sig till låntagare med hög kreditvärdighet, vilket sänker risken för att investerare ska drabbas av kreditförluster. Lendifys mål är att ge låntagare lägre ränta, och investerare god risk-justerad avkastning.

Lendify har tillstånd som betalningsinstitut från Finansinspektionen, 3000 aktiva investerare som har investerat i lån via plattformen, några av landets främsta entreprenörer som ägare och 30 anställda.

Lendify är en digital långivare som kapar bort onödiga mellanhänder. Lendify vänder sig till svenska hushåll med hög kreditvärdighet som ofta redan har lån hos någon av de traditionella bankerna men som kan och vill få bättre villkor. Lendifys mål är att ge låntagare rättvisa villkor med lägre ränta, och sparkunder god avkastning. För mer information, se www.lendify.se. Lendify, med några av landets främsta entreprenörer som ägare och 45 anställda, har tillstånd som betalningsinstitut från Finansinspektionen.