Lendify får tillstånd från Finansinspektionen

Enligt ett beslut den 6 juli 2016 har Finansinspektionen beviljat Lendify tillstånd som betalningsinstitut.

Finansinspektionen har givit Lendify tillstånd som betalningsinstitut. Beslutet innebär att Finansinspektionen har granskat och godkänt Lendifys styr- och kontrollmekanismer samt lämpligheten hos ledande befattningshavare och styrelse.

Lendify är en marknadsplats för lån mellan privatpersoner. Hos oss möts privata långivare och kreditvärdiga låntagare på bra villkor som gynnar båda parter.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erika Hallbäck, IR-ansvarig 070-999 1070

Lendify är en marknadsplats för lån mellan privatpersoner. Marknadsplatsen är digital och skär bort mellanhänder. Den vänder sig till låntagare med hög kreditvärdighet, vilket sänker risken för att långivare ska drabbas av kreditförluster. Lendifys mål är att ge låntagare lägre ränta, och långivare god avkastning. För mer information, se www.lendify.se

Lendify är Sveriges största bankutmanare som genom data och teknik vill effektivisera lånemarknaden och förbättra ekonomin för svenska hushåll. Lendify vänder sig till svenska hushåll med hög kreditvärdighet som i många fall redan har lån hos någon av bankerna, men kan och vill få bättre villkor. Lendifys mål är att ge låntagare rättvisa villkor med lägre ränta, och sparkunder god avkastning. Lendify grundades 2014 och har en total utlåning på drygt 1,7 miljarder, drygt 20 000 kunder och säkrade nyligen finansiering på 1 miljard sek från en av Sveriges största och mest etablerade institutioner. Lendify har några av landets främsta entreprenörer som ägare och 36 anställda samt har tillstånd som betalningsinstitut från Finansinspektionen. För mer information om Lendify: https://lendify.se För mer information om att låna hos Lendify: https://lendify.se/lana-pengarFör mer information om att investera hos Lendify: https://lendify.se/investera