Lendify får tillstånd från Finansinspektionen

Enligt ett beslut den 6 juli 2016 har Finansinspektionen beviljat Lendify tillstånd som betalningsinstitut.

Finansinspektionen har givit Lendify tillstånd som betalningsinstitut. Beslutet innebär att Finansinspektionen har granskat och godkänt Lendifys styr- och kontrollmekanismer samt lämpligheten hos ledande befattningshavare och styrelse.

Lendify är en marknadsplats för lån mellan privatpersoner. Hos oss möts privata långivare och kreditvärdiga låntagare på bra villkor som gynnar båda parter.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erika Hallbäck, IR-ansvarig 070-999 1070

Lendify är en marknadsplats för lån mellan privatpersoner. Marknadsplatsen är digital och skär bort mellanhänder. Den vänder sig till låntagare med hög kreditvärdighet, vilket sänker risken för att långivare ska drabbas av kreditförluster. Lendifys mål är att ge låntagare lägre ränta, och långivare god avkastning. För mer information, se www.lendify.se

Lendify är en bankutmanare som genom data och teknik vill effektivisera lånemarknaden och förbättra ekonomin för svenska hushåll. Lendify vänder sig till svenska hushåll med god kreditvärdighet som oftast redan har lån hos någon av bankerna, men som kan och vill få bättre villkor. Lendifys mål är att ge låntagare rättvisa villkor med lägre ränta, och sparkunder god avkastning. Lendify grundades 2014, har några av landets främsta entreprenörer som ägare och har tillstånd som betalningsinstitut från Finansinspektionen. För mer information, se https://lendify.se.