AVTAL FÖR HUMAN CRP INGÅTT MED DISTRIBUTÖR I SLOVENIEN

(NGM:LIFE B)

IDEON, Lund - Det NGM:noterade blodanalysbolaget LifeAssays AB har idag ingått ett exklusivt distributionsavtal med ett ledande distributionsbolag (Sanolabor d.d.) i Slovenien gällande bolagets kommande POC blodanalysprodukter (CRP och hsCRP) för humant bruk.

Avtalet innebär att Sanolabor d.d. får ensamrätten att marknadsföra och sälja LifeAssays blodanalysprodukter för humant bruk på den slovenska marknaden. För LifeAssays del innebär avtalet att bolaget omgående får tillgång till ett etablerat kundnätverk och ett åtagande från Sanolabor d.d. om att köpa minst 20 instrument samt 40 blodtestkit för mätning av CRP under 2010.

Docent Dario Kriz

VD LifeAssays

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillgodose läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinns inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinärmedicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Docent Dario Kriz på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com