• LifeAssays/

IDEON, Lund ⎯ Förtydligande av upplysning av särskild betydelse i revisionsberättelsen för verksamhetsåret 2011.

Styrelsen vill förtydliga, enligt noteringskravet, att i revisionsberättelsen för verksamhetsåret 2011 finns en upplysning av särskild betydelse.

”Som framgår av not 3 bedömer företagsledningen att de befintliga likvida medel inte kommer att räcka för att möta bolagets åtaganden under verksamhetsåret 2012. Nämnda förhållande tyder på att det finns en betydelsefull osäkerhetsfaktor som kan leda till tvivel om företagets förmåga att fortsätta verksamheten. Styrelsen bedömer att det finns goda möjligheter att få in det kapital som kommer att krävas.”

Styrelsen

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade teknologiplattformen MagnetoImmunoAssay. Målsättningen är att tillgodose läkare/veterinärer och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Användningsområden återfinns inom veterinärmedicin, human diagnostik, livsmedels- och läkemedelsindustrin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com