LifeAssays® testsystem godkänt av kinesisk veterinärkedja med c:a 80 kliniker.

”Under sommaren har vårt system genomgått ett antal tester av ansvariga inom Ba Bi Tang, en veterinärkedja med c:a 80 kliniker. Detta har utfallit mycket väl och vi har nu officiellt kommit in på denna kedja. Målet är att vi ska växa vidare inom denna kedja och även bli en del av deras rutinpanel av blodtester. I dagsläget har vi etablerat oss i 5 av sjukhusen”, säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays® AB.

Ba Bi Tang på kinesiska eller ”Puppy Town animal hospital” på engelska (http://www.puppytown.com.cn/) är en snabbväxande veterinärkedja i Kina med ca 80 sjukhus i dagsläget. Sjukhuskedjan uppskattas idag omsätta c:a CNY 300 miljoner vilket motsvarar c:a SEK 390 miljoner.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays® AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.