• LifeAssays/

Teckningskurs för teckningsoptioner av serie 2017/2018 (TO6) som emitterades vid unitemission beslutad av extra bolagsstämman den 30 oktober 2017

Den 30 oktober 2017 beslutade extra bolagsstämman om företrädesemission av units bestående av aktier och teckningsoptioner av serie 2017/2018 (TO6).

Den 22 juni 2018 meddelade bolaget att det, efter omräkning, fordras minst 676 teckningsoptioner för att teckna en ny aktie. Antalet B-aktier som 1 teckningsoption av serie 2017/2018 berättigar till teckning av är således 0,00148 B-aktier.

Enligt optionsvillkoren ska teckningskursen för teckning av varje ny B-aktie som optionen berättigar till motsvara 70 procent av den volymviktade genomsnittskursen, beräknad som ett genomsnitt av den för aktien av serie B i bolaget på NGM Equitys officiella kurslista noterade dagliga volymviktade betalkursen under 20 handelsdagar med början den dag bolaget offentliggör sin bokslutskommuniké (Q4) för 2018 (”Beräkningsperioden”). Beräkningsperioden löpte ut den 13 september 2018. Teckningskursen har beräknats till 3,06 kr per B-aktie.

Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie 2017/2018 (TO6) är den 9 oktober 2018. Sista dag för teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie 2017/2018 (TO6) är den 11 oktober 2018, varefter teckningsoptionen förfaller i sin helhet.

Anmälan om teckning ska ske till Aqurat Fondkommission AB via anmälningssedel som finns att hämta på www.aqurat.se. Utskick av anmälningssedlar sker per post till samtliga direktregistrerade teckningsoptionsinnehavare. Likvid ska erläggas i samband med anmälan, i enlighet med anvisningar på anmälningssedeln. De teckningsoptionsinnehavare som förvarar teckningsoptionerna på en depå skall anmäla teckning via sin förvaltare enligt dennes rutiner.

Leverans av aktier som tecknas med stöd av teckningsoptioner 2017/2018 (TO6) sker så snart omvandlingen av teckningsoptioner 2017/2018 (TO6) har registrerats hos Bolagsverket, vilket beräknas ske under vecka 45.

Villkor för teckningsoption av serie 2017/2018 i sammandrag

Teckningskurs: Innehavare av teckningsoption äger rätt att för 676 teckningsoptioner, teckna 1 ny B-aktie i bolaget till en kurs om 3,06 kr per aktie.

Teckningstid: Teckning av B-aktier med stöd av teckningsoptioner av serie 2017/2018 (TO6) kan äga rum under perioden 20 september 2018 – 11 oktober 2018. Detta ska ske genom anmälan på anmälningssedel som finns tillgänglig på www.aqurat.se.

Sista dag för handel: Sista dag för handel i teckningsoptionen är den 9 oktober 2018.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som LifeAssays AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson 46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com