Utfall av utnyttjande av teckningsoptioner av serie 2017/2018 (TO6)

IDEON, Lund ⎯ Vid extra bolagsstämma i LifeAssays AB (publ) den 30 oktober 2017 beslutades om unitemission med företrädesrätt för bolagets aktieägare. Den som tecknade en (1) unit erhöll en (1) nyemitterad aktie av serie B i bolaget och en (1) vederlagsfri teckningsoption av serie 2017/2018. Totalt tecknades 444 106 449 nya B-aktier och det totala antalet teckningsoptioner uppgick till 444 106 449 stycken.

Den 22 juni 2018 meddelade bolaget att det, efter omräkning, fordras minst 676 teckningsoptioner för att teckna en ny aktie. Antalet B-aktier som 1 teckningsoption av serie 2017/2018 berättigar till teckning av är således 0,00148 B-aktier. Enligt optionsvillkoren ska teckningskursen för teckning av varje ny B-aktie som optionen berättigar till, motsvara 70 procent av den volymviktade genomsnittskursen, beräknad som ett genomsnitt av den för aktien av serie B i bolaget på NGM Equitys officiella kurslista noterade dagliga volymviktade betalkursen under 20 handelsdagar med början den dag bolaget offentliggör sin bokslutskommuniké (Q2) för 2018 (”Beräkningsperioden”). Beräkningsperioden löpte ut den 13 september 2018. Teckningskursen har beräknats till 3,06 kr per B-aktie.

Totalt tecknades 334 305 nya B-aktier med stöd av teckningsoptioner av serie 2017/2018 och bolaget tillförs därmed totalt 1 022 973,30 kronor. Aktiekapitalet kommer att öka med cirka 782 107 kronor från 20 796 880,00 kronor till cirka 21 578 987 kronor. Antalet aktier har ökats med 334 305 B-aktier från 8 889 454 B-aktier till 9 223 759 B-aktier.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som LifeAssays AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson 46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com