Korrigering av teckningsutfall i företrädesemissionen

LightLab Sweden AB (publ) meddelade den 17 december 2012 att bolaget har genomfört en nyemission med företräde för bolagets aktieägare, vilken tillför bolaget ca 13,5 MSEK före emissionskostnader.

Den korrigerade sammanräkningen visar att den andel av emissionen som tecknats med och utan stöd av uniträtter ökar från ca 69,4 procent till ca 84,5 procent. Tilldelning till garanter inom tranche 1, innefattande bolagets större aktieägare samt medlemmar av styrelse och ledning, justeras således från ca 30,6 procent av emissionen till ca 15,5 procent. Emissionens garanter behöver alltså utnyttjas i mindre utsträckning än vad som tidigare kommunicerats.

LightLab Sweden AB (publ), www.lightlab.se, utvecklar en ny miljövänlig ljusteknologi. Tekniken innebär att ljus kan framställas på ett energisnålt sätt helt utan användning av kvicksilver eller andra miljöfarliga ämnen och med mycket goda ljusegenskaper. Forskningen är förlagd till ett dotterbolag i Taiwan, LightLab Asia. LightLabs teknologi är tillämpbar i flera andra applikationer, som var och en representerar en betydande potential. LightLab har över 4000 aktieägare. Bolagets aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag.