AB Lindex årsredovisning för 2003/2004

AB Lindex årsredovisning för 2003/2004 Lindex publicerar idag den svenska årsredovisningen för 2003/2004. Årsredovisningen finns tillgänglig på Lindex hemsida www.lindex.com. En engelsk version beräknas publiceras under slutet av vecka 49. AB Lindex (publ). För ytterligare information kontakta: Informationschef, Ulrika Danielson Telefon: +46 (0) 31-739 50 05 Mobil: +46 (0) 709-50 16 13 Lindexkoncernen består av två butikskedjor: Lindex med 315 butiker på den nordiska marknaden och 25 butiker i Tyskland samt Twilfit med 58 butiker i Sverige. Koncernens affärsområden är damunderkläder, barnkläder och damkonfektion. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/05/20041104BIT20810/wkr0001.pdf

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp Ytterligare information finns på www.lindex.com