AB Lindex Sverigechef blir VD för Wedins

AB Lindex Sverigechef blir VD för Wedins Ingrid Osmundsen, landschef för Lindex i Sverige har valt att sluta på Lindex. Ingrid Osmundsen tillträder tjänsten som VD för Wedins Skor & Accessoarer AB. Rekryteringen av ny landschef för Lindex i Sverige har påbörjats. AB Lindex (publ) För ytterligare information kontakta: Göran Bille, VD och koncernchef AB Lindex Tel: +46(0)31 739 50 02 Mobil: +46(0)703 44 43 04 Ulrika Danielson, Informationschef AB Lindex Tel: +46(0)31 739 50 05 Mobil: +46(0)709 50 16 13 Lindexkoncernen består av två butikskedjor: Lindex med 315 butiker på den nordiska marknaden och 25 butiker i Tyskland samt Twilfit med 58 butiker i Sverige. Koncernens affärsområden är damunderkläder, barnkläder och damkonfektion. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/11/20041111BIT20060/wkr0001.pdf

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp Ytterligare information finns på www.lindex.com