Förslag på nya ledamöter till AB Lindex styrelse

Förslag på nya ledamöter i AB Lindex styrelse Nomineringskommittén i AB Lindex har beslutat att föreslå bolagsstämman att utse Christer Gardell och Conny Karlsson till nya ledamöter i styrelsen. Christer Gardell, född 1960, är VD och delägare i Amaranth Capital. Christer Gardell har inga övriga styrelseuppdrag. Conny Karlsson, född 1955, är egen konsult. Conny Karlsson är styrelseordförande i MTV Produktion AB, Wilh. Sonesson AB och Tybring-gjedde ASA. Nomineringskommittén föreslår också omval av de ordinarie styrelseledamöterna Birgitta Johansson-Hedberg, Gerard H De Geer, Jörgen Johansson, Bengt Larsson och Lars Otterbeck. Tommy Persson, Michael Lemner och Erik Stensrud har avböjt fortsatt uppdrag i styrelsen. Aktieägare representerande cirka 35 procent av rösterna i bolaget har anmält att de vid AB Lindex ordinarie bolagsstämma kommer att rösta för Nomineringskommitténs förslag. Ordinarie bolagsstämma i AB Lindex äger rum den 15 januari 2004 klockan 16.00 i Chalmers nya kårhus, Chalmersplatsen 1, Göteborg. Offentliggörande av kallelse till AB Lindex ordinarie bolagsstämma sker torsdag 4 december 2003. AB Lindex (publ). För ytterligare information kontakta: Birgitta Johansson-Hedberg, Styrelseordförande AB Lindex Mobil: + 46 (0) 702-18 02 83 Ulrika Danielson, Informationschef Telefon: +46 (0) 31-739 50 05 Mobil: +46 (0) 70-95 01 613 Lindexkoncernen består av två butikskedjor: Lindex med 313 butiker på den nordiska marknaden och 30 i Tyskland samt Twilfit med 58 butiker i Sverige varav 10 drivs som franchisebutiker. Koncernens affärsområden är damkonfektion, damunderkläder och barnkläder. www.lindex.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/02/20031202BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/02/20031202BIT00150/wkr0002.pdf

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp Ytterligare information finns på www.lindex.com