Lindex årsredovisning för 2002/2003

AB Lindex årsredovisning för 2002/2003 distribueras idag Idag distribueras Lindex årsredovisning för 2002/2003. Modekoncernens årsredovisning distribueras dels per post till samtliga aktieägare och andra intressenter, dels via Lindex hemsida. En engelsk version beräknas komma under slutet av vecka 51. AB Lindex (publ). För ytterligare information kontakta: Ulrika Danielson, Informationschef Telefon: +46 (0) 31-739 50 05 Mobil: +46 (0) 709-50 16 13 Lindexkoncernen består av två butikskedjor: Lindex med 313 butiker på den nordiska marknaden och 30 i Tyskland samt Twilfit med 58 butiker i Sverige varav 10 drivs som franchisebutiker. Koncernens affärsområden är damkonfektion, damunderkläder och barnkläder. www.lindex.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/03/20031203BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/03/20031203BIT00210/wkr0002.pdf

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp Ytterligare information finns på www.lindex.com