Lindex och Twilfits försäljning av Rosa Bandet ger resultat

Lindex och Twilfits försäljning av Rosa Bandet ger resultat Tillsammans med sina kunder samlade Lindex och Twilfit in över 1,8 miljoner kronor till bröstcancerforskning. Under oktober månad såldes Rosa Bandet i Lindex och Twilfits butiker till förmån för bröstcancerforskning. Dessutom skänks en krona från varje bh som såldes under oktober månad i Lindex och Twilfits butiker. Tillsammans blev detta över 1,8 miljoner kronor som nu kan användas till bröstcancerforskningen. Varje år får 6500 kvinnor i Sverige diagnosen bröstcancer. Forskning har lett till stora framsteg när det gäller behandling av bröstcancer och idag överlever tre av fyra som drabbats. - Vi är mycket glada över Lindex och Twilfits starka engagemang i Rosa Bandet och i kampen mot bröstcancer. Deras insamling betyder mer pengar till livsviktig bröstcancerforskning och fler friska kvinnor. Samtidigt har de bidragit till ökad medvetenhet bland kvinnor om att det är viktigt att undersöka sina bröst för en tidig diagnos av bröstcancer, säger Morgan Roos, sponsoransvarig på Cancerfonden. Pengarna från Lindex och Twilfit kommer att användas till olika projekt inom den forskning som Cancerfonden driver för att hjälpa allt fl er kvinnor att besegra bröstcancer. Dessutom går en del av pengarna till Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation - BRO som arbetar med stöd till drabbade och deras anhöriga. För ytterligare information kontakta: Informationschef, Ulrika Danielson Telefon: +46 (0) 31-739 50 05 Mobil: +46 (0) 709-50 16 13 Lindexkoncernen består av två butikskedjor: Lindex med 315 butiker i Norden och 25 i Tyskland, och Twilfit, med 58 butiker i Sverige. Koncernens affärsområden är Damunderkläder, Damkonfektion och Barnkläder. AB Lindex (publ) www.lindex.se www.twilfit.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/02/20041102BIT20970/wkr0001.pdf

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp Ytterligare information finns på www.lindex.com