Lindex rekryterar Annelie Forsberg som ny CFO

Annelie Forsberg har utsetts till ny CFO för Lindex och som medlem i koncernledningen. Annelie har mycket gedigen kompetens och erfarenhet från detaljhandeln och tillträder sin nya tjänst inom kort.

Annelie Forsberg har lång erfarenhet av både strategiskt arbete och finansiell styrning. Senaste åren har hon innehaft flera ledande positioner såsom CFO på NetOnNet, VD och finansdirektör för Lagerhaus, CFO på Intersport samt CFO inom ICA-gruppen. Annelie har initialt en revisorsbakgrund och har under senaste åren parallellt arbetat med egna familjebolag.

"Jag är mycket glad över att kunna välkomna Annelie Forsberg till Lindex. Annelie kommer ha en nyckelroll i Lindex fortsatta utveckling och tillväxtresa, där hennes gedigna finansiella bakgrund samt breda kompetens och branscherfarenhet kommer bli en stor tillgång och drivkraft för oss", säger Susanne Ehnbåge VD för Lindex.

Annelie har lång och bred erfarenhet av alla aspekter inom ekonomi- och finansområdet. Annelie har haft fokus på att skapa långsiktig lönsamhet samt driva strategiskt förändrings- och effektiviseringsarbete för att möta det föränderliga köpbeteendet.

"Det känns mycket roligt och spännande! Lindex är ett attraktivt och globalt växande varumärke som befinner sig i en intressant utveckling. Lindex starka vision och företagets värderingar är något som jag delar. Jag ser fram emot att bli en del av Lindex kompetenta team och bidra till bolagets fortsatta lönsamma tillväxt och utveckling", säger Annelie Forsberg.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager
Phone: 46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com