Lindex resultat för första kvartalet förväntas uppgå till cirka 115 Mkr

Lindex resultat efter finansiella poster för första kvartalet 2004/2005 beräknas preliminärt uppgå till cirka 115 (88) Mkr. Lindex fortsätter att minska kostnaderna i den löpande verksamheten. Lägre personalkostnader samt förändrad marknadsföringsmix med tonvikt på butikskampanjer har medfört lägre kostnader. Försäljningen förväntas bli något lägre än föregående år. Fullständig delårsrapport för första kvartalet publiceras som tidigare angivits den 19 januari 2005. AB Lindex (publ)

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp Ytterligare information finns på www.lindex.com