Lindex stödjer Rosa Bandet

Lindex stödjer Rosa Bandet Under oktober månad säljs Rosa Bandet i Lindex butiker i Sverige, Norge och Finland till förmån för forskning kring bröstcancer. Varje år drabbas drygt 216 000 kvinnor inom EU av bröstcancer. Oktober månad är officiell bröstcancermånad. Då fokuserar flera länder runt om i världen extra på bröstcancer för att öka medvetenhet och uppmärksamhet kring denna sjukdom. Under oktober stödjer Lindex forskningen kring bröstcancer genom att sälja Rosa Bandet i de svenska, norska och finska butikerna. Intäkterna går direkt till forskning inom bröstcancer. Utöver försäljningen av Rosa Bandet kommer Lindex dessutom att skänka en krona per såld bh under oktober till forskning inom bröstcancer. - Vi är ett kvinnligt företag där 95 procent av våra anställda är kvinnor. Minst lika många procent av våra kunder är kvinnor. Bröstcancer är en sjukdom som främst drabbar kvinnor, vilket är en av anledningarna till att vi är angelägna om att stödja Rosa Bandet, säger Lindex informationschef Ulrika Danielson. Rosa bandet är symbolen för att du stödjer bröstcancerforskningen och står för medvetenhet och systerskap och ska hjälpa kvinnor att överleva och besegra bröstcancer. AB Lindex (publ). För ytterligare information kontakta: Informationschef, Ulrika Danielson Telefon: +46 (0) 322-744 00 Mobil: +46 (0) 709-50 16 13 Pressbilder hittar du på vår hemsida. Lindexkoncernen består av två butikskedjor: Lindex med 316 butiker på den nordiska marknaden och 31 i Tyskland samt Twilfit med 58 butiker i Sverige varav 10 drivs som franchisebutiker. Koncernens affärsområden är damkonfektion, damunderkläder och barnkläder. www.lindex.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00170/wkr0002.pdf

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp Ytterligare information finns på www.lindex.com