Ny chef för Group Communications & Investor Relations vid AB Lindex utsedd

Ny chef för Group Communications & Investor Relations vid AB Lindex utsedd Åsa Lindell Byström har utnämnts som chef och direktör för Group Communications & Investor Relations. Hon kommer att ingå i bolagsledningen och tillträder sin tjänst i november. Åsa Lindell Byström kommer närmast från befattningen som informationschef på Stena Line AB. I takt med den starka tillväxten i bolaget har behovet starkt ökat av samordning av både verksamhetsorienterad och finansiell kommunikation på ett långsiktigt och konsistent sätt. - Åsa Lindell Byström har många års erfarenhet från ledande befattningar inom informationsområdet, vilket kommer att ytterligare stärka Lindex kommunikationsprofil, säger VD Hans Johansson i en kommentar. Direktör Leif Larsson, som tidigare innehaft befattningen som Ekonomi- och Finansdirektör i bolaget samt närmast varit vice VD och chef för Investor Relations, lämnar sin befattning av hälsoskäl i samband med bolagsstämman januari 2001. AB Lindex (publ) För ytterligare information kontakta: Hans Johansson, Verkställande Direktör tel +46 (0)322 777 00 Lindex är en butikskedja med totalt 329 butiker varav 302 på den nordiska marknaden och 27 butiker i Tyskland. Koncernens produktområden är damkonfektion, damunderkläder, barnkläder och Lindex Care - kosmetik och kroppsvårdsprodukter. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00580/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00580/bit0002.pdf