Per Uebel går till ICA

Per Uebel går till ICA Per Uebel, landschef för Lindex i Sverige samt tillförordnad landschef i Tyskland, har fått tjänsten som chef för ICA's butiksdrift. Uebel kommer också att ingå i ledningen för ICA-Handlarnas AB. Per Uebel har därför valt att sluta på Lindex. Rekryteringen av ny landschef i Sverige har påbörjats och ambitionen är att finna en ersättare innan Per Uebel slutar senast i december 2002. Sökprocessen att finna en ny landschef i Tyskland fortskrider som planerat och även här är ambitionen att ha en person på plats innan Per Uebel slutar. Anita Strandberg fortsätter som tidigare som operativt ansvarig för den tyska verksamheten. AB Lindex (publ) För ytterligare information kontakta: Jörgen Johansson, VD och Telefon: +46 (0) 322- koncernchef 777 02 Mobil: +46 (0) 705-94 21 22 Ulrika Danielson, Telefon: +46 (0) 322- Informationschef 74 400 Mobil: +46 (0) 709-50 16 13 Lindexkoncernen består av två butikskedjor: Lindex med 353 butiker varav 319 på den nordiska marknaden och 34 butiker i Tyskland samt Twilfit med 61 butiker i Sverige varav 13 drivs som franchisebutiker. Koncernens produktområden är damkonfektion, damunderkläder och barnkläder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/10/20020610BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/10/20020610BIT00290/wkr0002.pdf

Lindex är en av Europas ledande modevarumärken med cirka 470 butiker på 17 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com