Fredrik Nyman ny vd för LINK Mobility i Sverige

LINK Mobility ABs nuvarande vd Krister Tånneryd går vidare till LINK Mobility Group som CTIO från och med den 1 december. Samtidigt tillträder Fredrik Nyman posten som vd för verksamheten i Sverige, med cirka 25 anställda.

Krister Tånneryd har varit vd för LINK Mobility i Sverige i 3 år, och har en lång bakgrund inom IT/Telecom på de skandinaviska marknaderna, bland annat hos SAS, Telenor och ComHem. Krister går nu vidare till att bli CTIO, Chief Technology and Innovation Officer, för koncernen.

–       Detta ska bli väldigt spännande. Det är baserat på lagda planer som vi tillsammans nu ska genomföra arbetet med att transformera LINK till att bli nummer ett inom Mobile Messaging & Solutions på den europeiska marknaden. Vi har kunderna, vi har tekniken och vi har det viktigaste, människorna & kunskapen, för att realisera målbilden, säger Krister Tånneryd.

Krister är 48 år, bor i Stockholm med sin familj bestående av fru och fyra döttrar.

Fredrik Nyman som har varit på LINK Mobility sen 2007, har tidigare vd-erfarenhet och är idag Sales & Marketing Director för LINK Mobility i Sverige. Fredrik har varit med och byggt upp bolaget, varit delaktig i bolagsförvärv samt rekryterat ett stort antal av de anställda.

LINK Sverige har de senaste åren under Kristers ledning tagit på sig ledarjackan för SMS och mobila lösningar på en marknad i framkant. Jag ser fram emot att leda verksamheten och alla medarbetare vidare mot fortsatt utveckling och framgång!, säger Fredrik Nyman.

Fredrik Nyman är 42 år och bor med sin familj om fru och barn i Stockholm.

Hanne Løvstad, nuvarande CITO för koncernen, går vidare till nya utmaningar inom miljöengagemang hos Miljøstiftelsen Bellona. Hanne har under det senaste året etablerat en tydlig strategi och väg framåt för produktutveckling, innovation och konsolidering av IT- plattformar inom LINK Mobility.

För ytterligare information kontakta:

Krister Tånneryd, Managing Director
krister.tanneryd@linkmobility.com

Fredrik Nyman, Sales & Marketing Director
fredrik.nyman@linkmobility.com

Om LINK Mobility Sverige
LINK Mobility AB ingår i LINK Mobility Group, Europas största leverantör av mobila kommunikationslösningar. Vi erbjuder mobilkommunikation, mobila lösningar och mobil datainsikt- mobilt är den gemensamma nämnaren. Vi är med och skapar framtidens kundrelationer!