Ny teknisk ledelse i LINK Mobility

Etter 4 år i selskapet har Krister Tånneryd bestemt seg for å søke nye utfordringer utenfor Link Mobility. Torbjørn G. Krøvel tar over hans rolle fra nyttår.

Krister Tånneryd har vært med på en fantastisk reise med selskapet. I begynnelsen hadde Link Mobility 60 ansatte og kontor i 2 land, til nå å være en ledende aktør innenfor Mobile Messaging med nesten 400 ansatte i 15 land. Krister har hatt rollen både som CEO i Sverige og CTIO for Link Mobility Group.

- Det har vært en svært spennende periode der jeg har lært mye, løst problemer sammen med dyktige kollegaer og ikke minst utviklet konkurransedyktige og markedsledende produkter for våre kunder, sier Krister.

Ny CTO for selskapet er Torbjørn G. Krøvel. De siste 5 årene har han vært COO i Broadnet AS, og har tidligere vært prosjekt direktør i Tele2 og Driftsdirektør i Motorla. Han er siv.ing. fra NTNU i Trondheim og har en Master of Management fra BI. Han starter i LinkMobility fra nyttår.

- Link Mobility er et selskap som bransjen har fulgt med stor interesse de siste par årene. Jeg er imponert over de resultatene som selskapet har oppnådd på kort tid – både teknisk og kommersielt – og på kort tid tatt posisjonen som den største og viktigste aktøren innenfor mobile messaging i Europa. Jeg gleder meg til å bli en del av laget på reisen videre, sier Torbjørn.

CEO i Link Mobility Group, Arild Hustad, takker Krister for hans innsats de siste 4 årene i selskapet. Han har vært en viktig brikke for den suksessen som selskapet har oppnådd, og ønsker han lykke til videre i sin karriere.

Hustad fortsetter: «Jeg er glad for å få Torbjørn med på laget som teknisk direktør i Link Mobility Group. Jeg kjenner han som en leder med fokus, gjennomføringskraft, og han vil styrke selskapet i neste fase som skal preges av fortsatt vekst og innovasjon.

For further information, please contact:

Arild Hustad, CEO
LINK Mobility Group ASA
arild.hustad@linkmobility.com
Mob: +47 95 24 19 30

Om LINK Mobility Group AS

LINK Mobility Group AS er Europas ledende leverandører innen mobil kommunikasjon, spesialisert innen mobilmeldinger, mobile løsninger og mobil data intelligens. Konsernet tilbyr et bredt spekter av skalerbare tjenester og løsninger på tvers av næringer og sektorer på grunn av den økende etterspørselen av digital konvergens mellom bedrifter og kunder, plattformer og brukere. Konsernet er med hovedkontor i Oslo / Norge. LINK Mobility fortsetter å oppleve sterk organisk vekst med en høy grad av tilbakevendende inntekter som kunder har en tendens til å flytte mer virksomhet aktiviteter på de mobile plattformene. I 2017 hadde LINK Mobility total omsetning på 1,294 milliarder kroner med kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia, Estland, Bulgaria, Tyskland, Spania, Polen, Frankrike, Sveits, Østerrike og Italia.