Ny skeppslastare till Narviks hamn

LKAB planerar för att öka produktionen med cirka 35 procent genom öppnandet av nya gruvor. Därför genomför bolaget också investeringar för ökad kapacitet i Narviks hamn.

LKAB genomför i dagsläget stora investeringar i Narviks hamn. Under fredagen förra veckan anlände den nya skeppslastaren från Gdansk, Polen. En viktig pusselbit för att kvalitetssäkra leverans till kund och som bidrar till bättre miljö i närområdet.

Vi vill av denna anledning bjuda in er till hamnen där Jacob Steinmo, VD för LKAB Norge AS, och Bjørnar Bendiksen, projektledare, berättar om den nya investeringen.

Datum: Onsdagen den 26 augusti
Tid: kl. 12.00.

Plats: Narviks hamn, LKAB. Väganvisning: från syd, ta höger efter hotellet Scandic Narvik för att sedan ta höger direkt efteråt. Vi möts vid den ljusröda kontorsbyggnaden före grinden. Parkera bilen på ledig plats utanför.

Varmt välkomna!

Vi är mycket tacksamma om ni vill anmäla er medverkan till LKAB:s kommunikatör Fredrik Björkenwall med antal deltagare, namn och företag; fredrik.bjorkenwall@lkab.com

LKAB är en internationell högteknologisk mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte drygt 20 miljarder kronor 2014 och har cirka 4 500 anställda i 15 länder, rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag.