Första spadtaget för akutvårdsbyggnaden på Karolinska Sjukhuset

Report this content

Första spadtaget för akutvårdsbyggnaden på Karolinska Sjukhuset Idag, tisdagen den 19 november kl 13.00, tas första spadtaget för akutvårdsbyggnaden F4 på Karolinska sjukhuset. Välkomna till C-gården innanför akutmottagningen och förlossningen. Akutvårdsbyggnaden F4 är en tillfällig lösning för akutvårds- verksamheten vid Karolinska Sjukhuset. Byggnaden beräknas vara i funktion i ca. 10 år i avvaktan på en permanent lösning. Akutvårdsbyggnaden F4 ska bestå av totalt fyra våningsplan. Från våren 2004 och cirka ett år framåt ska plan ett och två hysa en provisorisk akutmottagning. Därefter kommer dessa plan att rymma två akutvårdsavdelningar. De övriga två planen blir lokaler för brännskadeavdelningen samt för utbildning och administration. Den totala ytan blir ca. 5 280 m2. Inflyttning beräknas ske våren 2004. Välkomna! För ytterligare information: Per Gillström, Bitr. sjukhusdirektör, Karolinska 08-517 727 38 Sjukhuset Juan Copoví-Mena, Förvaltningsområdeschef KS, 08-690 78 35, Locum 070-484 78 35 Charlotte Helmersson, Informationschef Locum 08-690 70 40, 070-484 70 40 www.locum.se Locum AB är en av Sveriges större fastighetsförvaltare med ett fastighetsbestånd på ca 2,2 miljoner m2 lokaler i Stockholmsområdet. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i Stockholms län. Locum AB ägs av Stockholms läns landsting. Locums kännetecken är Kundnytta, Kvalitet och Kretsloppstänkande. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00940/wkr0002.pdf