Nu flyger Lufthansa till Panama City

Lufthansa har nu expanderat sitt linjenät till Centralamerika genom att erbjuda avgångar till Panama City; vilket är resultatet av ett codeshare-samarbete med Copa Airlines. Igår, onsdag, avgick det första flyget mot destinationen från Frankfurt. Avgångar kommer att ske fem gånger i veckan under hela året.

Panama, beläget mellan Costa Rica och Colombia, har under de senaste åren haft en stark ekonomisk tillväxt. Förutom den världskända Panamakanalen, är landets betydande banksektor, dess gynnsamma geografiska läge och välutvecklade infrastruktur flera anledningar till att både affärsresenärer och fritidsresenärer besöker landet. Med sina oexploaterade stränder, flertalet nationalparker med regnskog, mangroves och unika undervattensvärld erbjuder Panama en oförglömlig vistelse. Panama är även en utmärkt utgångpunkt för att utforska Centralamerikas övriga länder och den karibiska övärlden.

I och med det nya codeshare-samarbetet kommer Lufthansas resenärer även kunna flyga vidare med Star Alliance-partnern Copa Airlines från Panama City till ytterligare 73 destinationer i Ecuador, Venezuela, Peru och Costa Rica. Copa Airlines kunder får därmed också tillgång till Lufthansa Groups globala nätverk som nu utökas till 261 destinationer i 101 länder.

Eftersom att båda flygbolagen är medlemmar i Star Alliance kan flygbolagens kunder även samla och lösa in flygpoäng i lojalitetsprogrammen ConnectMiles och Miles & More. Detta nya partnerskap gör det även möjligt för Lufthansas resenärer att checka in sitt bagage hela vägen till sin slutdestination med Copa Airlines, få alla boardingkort för resan vid första incheckningen samt ta del av lounger på Panama City Airport.

Den nya linjen i korthet

En flygresa tur och retur Frankfurt-Panama City finns tillgänglig för 799 euro. För ytterligare information och bokningar, vänligen besök LH.com. Flyg kan även bokas på resebyråer eller vid Lufthansas försäljningsdisk på flygplatser.

För mer information, vänligen kontakta:
Marielle Björklund Poveda
Presskontakt, Burson-Marsteller