Kommuniké från ordinarie bolagsstämma, april 2001

Kommuniké från ordinarie bolagsstämma, april 2001 Beslut från LUVIT AB:s (publ) bolagsstämma fredagen den 20 april 2001 Styrelse Jan Stellinger, Thore Ohlsson, Anders Svensson och Peter Honeth omvaldes som styrelseledamöter. Som nya ledamöter i styrelsen valdes Karl Axel Granlund, Jesper Jos Olsson och Mats Lindoff. Hans Göran Arlock och Pär Josefsson omvaldes som styrelsesuppleanter. Som ny suppleant i styrelsen valdes Magnus Nylén. Optionsprogram Bolagsstämman godkände styrelsens förslag till optionsprogram för anställda i LUVIT-koncernen. Ett långsiktigt ägarengagemang hos de anställda förväntas stimulera intresset för verksamheten och stärka banden mellan bolaget och de anställda. De anställda skall erbjudas att på marknadsmässiga villkor förvärva teckningsoptioner som var och en berättigar till teckning av en ny aktie under tiden den 1 juli 2003 till den 31 december 2003. Bemyndigande Bolagsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om nyemission av högst tre miljoner nya aktier. Aktierna skall kunna emitteras med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Syftet med bemyndigandet är att möjliggöra att bolagets utveckling och expansion kan fortsätta i oförminskad takt. För ytterligare information, kontakta: Ola Möllerström, Verkställande direktör LUVIT AB, Tel: 046 - 10 12 00 e-post: president@luvit.com Karl Malmström, Ekonomichef LUVIT AB, Tel: 046 - 10 12 00 e-post: CFO@luvit.com Om LUVIT AB LUVIT AB (publ) utvecklar tekniska lösningar för e-Learning inom medelstora och större företag och organisationer. Företagets strategi är att etablera partnersamarbeten med ledande lokala aktörer inom IT- konsulting, innehållsproduktion och utbildning för att kunna erbjuda kundanpassade helhetslösningar för e-Learning. LUVIT är genom partneravtal etablerat i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Spanien. Partnernätverket inkluderar bland andra Microsoft, WM-Data, Icon Medialab, Lernia, Atos, Parity Group, Logica, GrupoDoxa, WebLearning, Webgnosis, Celemi, M2S, Kabel New Media Southern Europe och Interwise. Bland kunderna återfinns företag som Volvo, SIF, Skandia, K-World, Lernia och Parity Training. Aktien är noterad på Nya Marknaden på OM Stockholmsbörsen. För vidare information, besök: www.luvit.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/26/20010426BIT01770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/26/20010426BIT01770/bit0001.pdf