LUVIT etablerar unikt partnerskap - nytt bolag med fokus på LUVITs produkter bildat i Tyskland LUVIT AB och Webucate AG har tecknat ett samarbetsavtal för den tyska marknaden. Avtalet innebär att Webucate agerar som partner för LUVIT i Tyskland. Två välkända tyska företag - R&S Consulting GmbH och Computer Partner GmbH - har tillsammans grundat Webucate AG för att fokusera på e-Learning. Webucate kombinerar alla nödvändiga attribut för att bli en framgångsrik e-Learning leverantör på den tyska marknaden och kommer initialt sysselsätta runt 30 personer för att möta marknadens växande efterfrågan på e-Learning lösningar. "Avtalet med Webucate är av strategisk betydelse eftersom de fokuserar enkom på e-Learning och grundades för att sälja och marknadsföra LUVITs produkter", säger Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB. "Vår kombinerade erfarenhet inom konsulting, utbildning och IT tillsammans med LUVITs högkvalitativa produkter ger oss en unik position i e-Learning branschen i Tyskland", säger Helmut Nissen, VD Webucate AG. Partnerskapet med Webucate utgör ett viktigt steg i etableringen av LUVITs partnernätverk. "Genom avtalet med Webucate når LUVIT sitt mål att vara etablerad på 10 marknader under år 2000", säger Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB. För vidare information, kontakta: Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB, Telefon: 070 269 12 01 E-post: magnus.nyhlen@luvit.com Reent Johannsmann, CEO Webucate AG, Telefon: +49 (40) 53299175 Fakta om LUVIT AB LUVIT AB utvecklar programvaror för kunskaps- och kompetenshantering inom medelstora- och större företag och organisationer. LUVITs strategi är att etablera partnersamarbeten med ledande lokala aktörer inom IT-konsulting, innehållsproduktion och utbildning för att kunna erbjuda en helhetslösning för e-Learning för varje enskild kund. Partnernätverket innefattar bland andra WM-Data, Icon Medialab, Parity, Logica, Atos, Doxa Consulting, M2S och Webucate. LUVIT har i dag 55 anställda med kontor i Sverige och Frankrike och agenturer i Spanien och Sydamerika. Bildmaterial och ytterligare information finns på www.luvit.com. Fakta om Webucate AG Webucate AG etableras i Hamburg i samarbete mellan R&S Consulting GmbH (grundat 1989) och Computer Partner GmbH (grundat 1980). De två företagen kombinerar sin kunskap inom utbildning, konsultering, och IT lösningar för att tillhandahålla kundanpassade e-Learning lösningar på den tyska marknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00360/bit0002.pdf