LUVIT och Logica tecknar partneravtal

LUVIT och Logica tecknar partneravtal Logica - Storbritanniens ledande oberoende IT-konsult företag - har ingått partnerskap med mjukvaruföretaget LUVIT AB. Avtalet innebär att Logica kommer att utöka företagets nuvarande möjligheter att leverera e-business lösningar. Vidare kommer Logica att leverera LUVIT´s lösningar inom e- Learning till existerande och nya kunder. Detta avtal är ännu ett steg i linje med LUVIT´s internationaliserings strategi. Avtalet innebär att Logica kommer att marknadsföra, sälja och utveckla LUVIT´s lösningar inom e-Learning initialt på den brittiska marknaden. Logica har 3500 anställda i Storbritannien och över 8000 i hela världen med 90 kontor i 24 länder. Logicas aktiviteter kommer inledningsvis att fokusera på den brittiska offentliga sektorn och marknaden för högre utbildning. Tillsammans kommer de två företagen ingå ett starkt partnerskap och leverera en integrerad, komplett lösning för e-Learning. "Detta är ett mycket viktigt steg i vår vision att kunna erbjuda våra produkter på global basis. Logica är representerade med personal i 24 länder, vilket öppnar upp stora möjligheter för nya affärer på en internationell spelplan. Med deras erfarenhet och vår affärsmodell för e- Learning har vi en väldigt intressant och expansiv tid framför oss", säger Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB. "Jag är väldigt glad över att vi har ingått partnerskap med LUVIT AB. Detta partnerskap kommer att stärka Logicas existerande möjligheter att förse utbildningsmarknaden med en uppsättning komplimenterande produkter. Jag är särskilt intresserad av att säkerställa detta partnerskap då LUVIT har en stark anknytning till Lunds Universitet som innehar väldigt avancerade strategiska kunskaperna inom området e-Learning. Jag är säker på att detta partnerskap kommer att producera högkvalitativa lösningar för våra kunder när vi samarbetar inom utbildningsområdet." säger Ros Allen, chef för Logica´s Government Division. För mer information, kontakta: Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB, Tel: 0736-33 12 81 E-post: magnus.nyhlen@luvit.com For further information:Will Cameron, Logica Tel: +44 (0)20 7446 1786 Mobile: +44 (0)7771 815414 E-post: cameronw@logica.com Fakta om LUVIT AB LUVIT AB utvecklar programvaror för kunskaps- och kompetenshantering inom medelstora- och större företag och organisationer. LUVIT's strategi är att etablera partnersamarbeten med ledande lokala aktörer inom IT-konsulting, innehållsproduktion och utbildning för att kunna erbjuda en helhetslösning för e-Learning för varje enskild kund. Partner i Sverige är bland andra WM-Data, Icon Medialab och Lernia. LUVIT har i dag 50 anställda med kontor i Lund och Stockholm. Bildmaterial och ytterligare information finns på www.luvit.com. Fakta om Logica Logica är ett ledande oberoende konsultföretag som levererar IT- konsulttjänster, system integration, produkter, tjänster och support. Logicas kunder är verksamma inom olika marknader såsom telecom, finansiella tjänster, energiförsörjning, industri, distribution och transport samt den offentliga sektorn. Logica grundades 1969 och har över 8,200 anställda i 24 länder samt är noterat på London Stock Exchange där företaget är en del av FTSE100 index bland de största företagen som är noterade i Storbritannien. För ytterligare information: www.logica.com LUVIT AB (publ) Box 117 221 00 LUND Sweden Lund den 9 oktober 2000 Phone 046-222 12 89 Fax 046-222 08 25 E-mail info@luvit.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00940/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00940/bit0002.pdf