Samarbetsavtal tecknat mellan LUVIT AB och Kabel New Media Southern Europe AG

Samarbetsavtal tecknat mellan LUVIT AB och Kabel New Media Southern Europe AG Det svenska mjukvaruföretaget LUVIT AB och den schweiziska IT- konsulten Kabel New Media Southern Europe har tecknat ett samarbetsavtal som innebär att Kabel New Media kommer agera som återförsäljare av LUVITs e-Learning produkter. Partnerskapet är av största vikt för LUVIT, eftersom Kabel New Media är en stor spelare på marknaden med över 900 anställda i både USA och Europa. "LUVITs mjukvara för e-Learning kommer bli en stomme i Kabel New Medias e- learning erbjudande", säger Martin Gaisenhainer, VD för Kabel New Medias kontor i Basel och tillika ansvarig för e-learning sektionen. Avtalet berör både den tekniska delen av innovativa lösningar och samarbete i utveckling av nya internationella marknader, där Kabel New Media Southern Europe initialt kommer fokusera på de schweiziska och sydeuropeiska marknaderna. "Avtalet med Kabel New Media utgör ett viktigt steg mot vårt mål att etablera LUVIT internationellt genom ett nätverk av partner- företag. Kabel New Medias starka engagemang för e-Learning och LUVITs produkter kommer vara en nyckelfaktor i vår strävan att sprida budskapet om e- Learnings alla fördelar", säger Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB. "LUVITs e-Learning produkter utgör en perfekt designad plattform för all typer av utbildning och HR-utveckling. Vi är övertygade om att vi genom LUVITs uppsättning av produkter och plug-ins kan tillhandahålla våra kunder mycket bra lösningar och support för ett brett spektrum av utbildning, fortsätter Martin Gaisenhainer, Kabel New Media. Fakta om LUVIT AB LUVIT AB utvecklar programvara för e-Learning inom medelstora och större företag och organisationer. LUVITs strategi är att etablera partnersamarbeten med ledande lokala aktörer inom IT-konsulting, innehållsproduktion och utbildning för att kunna erbjuda en helhetslösning för e-Learning för varje enskild kund. Partner i Sverige är bland andra WM-Data, Icon Medialab och Lernia. LUVIT har i dag 60 anställda med kontor i Sverige och Frankrike och agenturer i Spanien och Sydamerika. Bildmaterial och ytterligare information finns på www.luvit.com. Fakta om Kabel New Media Kabel New Media Southern Europe AG täcker hela spektrat av interaktiva e- business lösningar med strategisk e-business konsultering, IT-konsultering och -implementering och front-end kommunikationslösningar för olika kanaler. Affärsområdet inkluderar även uttömmande expertis i utveckIing av framgångsrika content management system samt integration i e-business- och e-Learninglösningar. Kabel New Media har kontor i bl a. Zurich, Basel, Bern och Lugano, och koncentrerar sig i huvudsak på stora nationella och multinationella företag. För vidare information, vänligen kontakta: Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB, Tel: 070 269 12 01 E-post: magnus.nyhlen@luvit.com Martin Gaisenhainer, VD Kabel New Media Southern Europe AG E-post: m.geisenhainer@kabelnewmedia.ch ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00720/bit0002.pdf