Volvo väljer LUVITs produkter för e-Learning

Volvo väljer LUVITs produkter för e-Learning Volvo satsar på e-Learning och kommer att utbilda sina anställda med hjälp av LUVITs produkter för e-Learning. Tillsammans med LUVIT, utbildningsföretaget K-World och Chalmers Tekniska Högskola kommer Volvo erhålla den helhetslösning företaget behöver för att utbilda sina anställda. Genom ett nystartat pilotprojekt kommer Volvoanställda från hela världen att genomgå en kurs inom fordonselektronik. Detta sker med hjälp av LUVIT´s mjukvara för e-Learning, K-Worlds kursinnehåll samt Chalmers tekniska support. "Vi är väldigt stolta över att Volvo har valt vår mjukvara för e-Learning. Volvo är ett multinationellt företag som har insett värdet av att använda sig av e-Learning vid utbildning av sina anställda, vilket löser många ekonomiska och tidsödande problem för företaget", säger Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB. "Nu kan vi på ett smidigt, kostnadseffektivt sätt erbjuda kompetensutveckling som är nödvändig för många medarbetare i koncernen. Och detta utan att behöva samlas på en viss plats, vid en viss tidpunkt", säger Arne Wittlöv, vice VD i Volvo AB. För mer information, kontakta: Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB, Tfn: 070-269 12 01 E-post: magnus.nyhlen@luvit.com Lars-Göran Rosengren, VD Volvo Technological Development, Tfn: 031-59 00 00, 070/8936567 Fakta om LUVIT AB LUVIT AB utvecklar programvara för e-Learning inom medelstora- och större företag och organisationer. LUVIT's strategi är att etablera partnersamarbeten med ledande lokala aktörer inom IT-konsulting, innehållsproduktion och utbildning för att kunna erbjuda en helhetslösning för e-Learning för varje enskild kund. Partnernätverket innefattar bland andra WM-Data, Icon Medialab, Lernia, Bluegarden, Logica, Parity och Kabel New Media Southern Europe. LUVIT har i dag 60 anställda med kontor i Sverige och Frankrike, och agenturer i Spanien och Sydamerika. Bildmaterial och ytterligare information finns på www.luvit.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00380/bit0002.pdf