Daytona Beach News-Journal väljer svenska system

Daytona Beach News-Journal väljer svenska system The News-Journal Corporation har valt Mactives annons-hanteringssystem AdBase för tidningen The Daytona Beach News-Journal. Affären är värd cirka fyra miljoner svenska kronor. Mactive, som gör världsledande system för tryckta och elektroniska medier, har tecknat avtal med The News-Journal Corporation för annonshanteringssystemet AdBase. Daytona Beach News-Journal i Florida är en av de största oberoende tidningarna i USA med en upplaga på 100 000 exemplar. I avtalet ingår annonshanteringssystemet AdBase för 40 användare samt WebBase som gör det möjligt för kunderna att producera samt boka annonser via internet. - Vi var många som konkurrerade om The News-Journal Corporation och det är glädjande att vi fick affären. Det som avgjorde affären var förutom produkten även vårt goda rykte samt lovorden från våra nuvarande kunder, säger Mactivekoncernens vd Anders Dahl. PC-versionen av Mactives AdBase, som har stora framgångar i USA, kommer att introduceras i Europa under hösten. För mer information kontakta gärna Anders Dahl, vd i Mactivekoncernen tel 042-25 39 00 eller Jessica Engvall, informatör, tel 042-25 41 22. Huvudkontor: Garnisonsgatan 10, SE 254 66 Helsingborg. Tel 042-25 39 00 ¤ Fax 042-25 39 29 ¤ www.mactive.se DANMARK ¤ NORGE ¤ SVERIGE ¤ TYSKLAND ¤ USA ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00030/bit0002.pdf