Mactive inleder strategiskt samarbete med AU-System

Mactive inleder strategiskt samarbete med AU-System Mactive AB, världens ledande leverantör av tidningssystem, inleder ett strategiskt samarbete med Internetföretaget AU-System för att erbjuda mediabranschen kompletta lösningar för ny media och mobilt Internet. Mactive AB och AU-System AB kommer inledningsvis att erbjuda marknaden lösningar som omfattar innehållshantering och debiteringssystem för affärsportaler. "Vi har revolutionerat tidningsbranschen med våra lösningar och koncept. Idag är vår mål-sättning att erbjuda hela mediabranschen lösningar som förbättrar lönsamheten oavsett om slutprodukten levereras via wap, web eller något annat media. För att göra detta på bästa sätt har vi valt att formalisera vårt samarbete med AU-System." säger Hans-Anders Fahlvik, VD för Mactive AB. Mactive är ett ungt, starkt och expansivt företag med 130 medarbetare, som levererar integrerade IT-lösningar av världsklass för mediabranschen. "Genom att vi kombinerar vårt kunnande inom våra olika områden kan vi erbjuda media-branschen unika lösningar. Mactives genomgripande kunskaper inom publishing och content management kombinerat med vår expertis inom webb och mobilt Internet ger branschen de verktyg de behöver" säger Tord Wullt, ansvarig för CRM och portal-lösningar hos AU-System AB. AU-System är det största svenska konsultföretaget inom mobilt Internet med kompetens inom marknadskommunikation (dotterbolaget Sandberg & Trygg), affärsutveckling och utveckling av IT-system. AU-System är en leverantör av helhetslösningar för den "nya ekonomin" och erbjuder även hosting av applikationer för web och mobilt Internet. Med konceptet "Wireless now" erbjuder AU-System hosting av WAP applikationer och tillgång till WAP GW. AU-System är ca 700 anställda och under stark expansion i Sverige och internationellt. För ytterligare information kontakta: Morris Packer, presskontakt Mactive AB Telefon 042-25 39 00 E-post: morris.packer@mactive.se Mactive AB Huvudkontor: Garnisonsgatan 10 ¤ SE- 254 66 Helsingborg ¤ Telefon 042 25 39 00 ¤ Fax 042 25 39 29 ¤ www.mactive.se DANMARK ¤ NORGE ¤ SVERIGE ¤ TYSKLAND ¤ USA ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000509BIT01140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000509BIT01140/bit0002.pdf