Mactive stärker sin ställning i USA med ny affär

Mactive stärker sin ställning i USA med ny affär Mactives amerikanska dotterbolag, Mactive Inc, har slutit avtal med dagstidningsföretaget Alameda Newspaper Group i USA. Det är den tredje affären på kort tid i USA och Mactive stärker nu sin ställning på den amerikanska kontinenten. - Nu har genombrottet kommit för Mactive i USA och vi kommer att sluta fler amerikanska kunder till oss under hösten, säger Anders Dahl, nytillträdd vd för Mactivekoncernen. Mactive AB, som gör världsledande system för tryckta och elektroniska medier, teckande i slutet av september avtal med Alameda Newspaper Group, ANG, i Kalifornien. - Det är glädjande att ännu ett amerikanskt företag har valt våra produkter. Vi ser fram emot att samarbeta med Alameda Newspaper Group, säger Anders Dahl. Kontraktet innehåller annonshanteringssystemet AdBase för 110 användare, samt programmet WebBase som gör det möjligt för kunder att producera och boka annonser via internet. Alameda Newspaper Group, som ger ut nio dagstidningar, har en gemensam upplaga på 276 000 exemplar. ANG är ett dotterbolag till MediaNews Group som ger ut ett 100-tal publikationer i 13 delstater. På kort tid har Mactive AB tecknat sammanlagt tre avtal på den amerikanska kontinenten för annonshanteringssystemet AdBase till ett värde av 20 miljoner svenska kronor. I början av sommaren skrev Mactive Inc avtal med de amerikanska dagstidningarna Union-News och The Sunday Republican och i augusti med Charleston Newspaper. För mer information kontakta gärna Anders Dahl, vd för Mactivekoncernen, tel 042-25 41 01 eller Jessica Engvall, informatör, tel 042-25 41 22. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/05/20001005BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/05/20001005BIT00350/bit0002.pdf