Trade-A-Plane och Rock & Dirt får nya möjligheter med Mactive

Trade-A-Plane och Rock & Dirt får nya möjligheter med Mactive Trade-A-Plane och Rock & Dirt är några av de fantastiska tidningar som ingår i TAP Publishing Company. Nu har de tecknat avtal med Mactive för AdBase och WebBase. - Det är glädjande att se att även vårt nya program WebBase håller på att bli en stark produkt i USA, säger Anders Dahl, vd i Mactivekoncernen. Affären med TAP Publishing of Crossville i Tennessee är värd cirka fyra miljoner kronor. Förutom annonshanteringssystemet AdBase för 60 användare, ingår även programmet WebBase som gör det möjligt för kunderna att producera och boka annonser via internet. - WebBase håller på att bli en ny storsäljare i USA. Vår stora kompetens inom displayannonsering var avgörande när TAP Publishing Company valde oss, säger Anders Dahl. TAP Publishing Company består av de fem tidningarna Trade-A-Plane, Rock & Dirt, Rock & Dirt en Espanol, Tradequip International och Amateur Radio Trader. Flaggskeppet Trade-A-Plane har även en portal på nätet där kunder från hela världen kan hitta i stort sett alla typer av nya och begagnade flygplan. - Mactive är på väg att bli ett globalt företag. Förutom vår starka produkt AbBase börjar tidningsgrupperna även få upp ögonen för våra lösningar för affärsportaler som möjliggör industriell och lönsam publicering, säger Anders Dahl. För mer information kontakta gärna Anders Dahl, vd i Mactivekoncernen tel 042-25 39 00 eller Jessica Engvall, informatör, tel 042-25 41 22. Huvudkontor: Garnisonsgatan 10, SE 254 66 Helsingborg. Tel 042-25 39 00, Fax 042-25 39 29, www.mactive.se DANMARK - NORGE - SVERIGE - TYSKLAND - USA ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001030BIT01100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001030BIT01100/bit0002.pdf