Magnolia Bostad undersöker möjligheten att emittera nya företagsobligationer

Magnolia Bostad har mandaterat Nordea som arrangör för en potentiell fyraårig, SEK-denominerad, senior icke-säkerställd obligationsemission. Den nya obligationen kommer att ha ett rambelopp om cirka 700 mkr med en initial emissionsvolym om cirka 400 mkr.

Emissionslikviden för en potentiell emission avses att användas till att finansiera Magnolia Bostads fortsatta expansion, refinansiering av del av befintlig skuld (inklusive obligationer) samt förvärv. Magnolia Bostad kan i samband med den nya obligationsemissionen komma att utvärdera partiellt återköp av den utestående 500 mkr 2016/2020 obligationen (ISIN SE0008293823).

Fredrik Westin, CFO
070-943 73 31, fredrik.westin@magnoliabostad.se

Marita Björk, IR-ansvarig
072 720 00 06, marita.bjork@magnoliabostad.se

Information i detta pressmeddelande är sådan information som Magnolia Bostad är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, enligt kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 17 september 2018 kl.11:30 a.m. CEST .

Magnolia Bostad AB org.nr 556797-7078 utvecklar nya boenden, såväl hyresrätter som bostadsrätter, vårdboenden, hotell och student-boenden i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter och storstäder. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Magnolia Bostads aktier (MAG) är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information på www.magnoliabostad.se