Mandel Design Group AB (publ) ingår avsiktsförklaring om Joint Venture avseende lansering av Mandel Design i Finland

Stockholm 2020-06-10

Mandel Design Group AB (publ), (“Bolaget eller Mandel”) har idag ingått avsiktsförklaring med ett finskt företag gällande ett potentiellt Joint Venture avseende lansering av Mandel Design i Finland.

Parterna har enats om att Mandel ska sköta om den tekniska biten kring e-handelsplattformen såsom underhåll, skötsel och logistik medan den finska partnern startar upp varumärket Mandel Design i Finland. Finska parten ska sköta marknadsföringen på de sociala kanaler som bedöms vara nödvändiga direkt via egna konton eller via offentliga personer. Mandels ägande kommer att uppgå till ca 70 procent och resterande 30 procent ägs av den finska parten vid genomförande av samarbetet. Initialt har samarbetet ingen väsentlig ekonomisk påverkan på koncernen men förväntas kunna bidra positivt under senare delen av andra halvåret 2020.

Den finska parten har tidigare tagit in flertalet kända svenska varumärken till den finländska marknaden.

Mandel inleder nu processen och arbetar skyndsamt för att genomföra samarbetet.

Styrelseordförande, Luca Di Stefano

ir@mandeldesign.se