Uppdatering från VD

Mandel Design är en veteran inom damkonfektion med huvudsaklig målgrupp kvinnor/mammor. Vi erbjuder bla ”personal shopper” dvs dialog direkt med kund om stil och mode.

Våren och sommaren har varit stora utmaningar för oss precis som för de flesta i vår bransch, med leveranser som blivit försenade, inköpsmässor inställda osv.

Nu ser vi ljuset i tunneln, vårt lager är fullt med nyinkommet; höstens och vinterns kollektioner är äntligen här, personalen är taggade och våra kunder har redan hittat tillbaka till oss.

Vårt unika koncept med ”dagens” där vi lanserar nyheter varje vardag kl 11 rullar på och vi kommer att aktivera oss ännu mer i flera online-kanaler framöver för att bredda vår kundkrets ytterligare.

I början av oktober anordnade vi ett influencer-event med flera inflytelserika kvinnor, bla Hannah Oliero som både bloggar och poddar om lyckorus, ångestmoln och kläder. Ur detta samarbete kommer såklart viralspridning som vi redan sett effekter av. Detta koncept kommer vi att repetera några gånger per kvartal och nästa gång blir den 4 november med flera kända profiler på sociala medier.

Parallellt med dessa aktiviteter fortsätter vi att öka vår aktivitet i riktad online marketing tillsammans med ett väl etablerat företag inom resultatdriven marknadsföring i sociala medier.

Sist har vi goda nyheter, redan nästa vecka förstärker vi organisationen med två nya kompetenser: Gabrielle Andreasson och Anna Atterfors som har masterutbildning inom digital handel från Textilhögskolan i Borås och tidigare yrkeserfarenhet från H&M och Nelly.com.

Allt för att stå redo inför en hektisk vinter och ett spännande 2021 som ju bara ligger några månader bort.

Mandel Design Group AB (publ)
+46(0)31-712 76 20
e-handel@mandeldesign.se

Mandel Design är en personlig damklädesbutik online med höga ambitioner gällande sortiment och service. Bolaget har som mål att förvärva såväl bolag som plattformar inom e-handel.