Marginalen Bank har utsett Anders Bergstrand till interim CFO

Marginalen Bank har utsett Anders Bergstrand till interim CFO i samband med att Jan Arpi beslutat sig för att lämna sin tjänst för nya uppdrag. Anders Bergstrand har gedigen
arbetslivserfarenhet från seniora ledarroller inom ekonomiområdet hos bland annat Nordea, Länsförsäkringar och KPMG.

Anders Bergstrand tillträder sin tjänst omgående och kommer under en period att arbeta tillsammans med Jan Arpi.

-  Jag är mycket nöjd över att Anders Bergstrand med sin breda erfarenhet från finansbranschen och även som CFO kommer in och arbetar med oss under en övergångsperiod. Jag vill även tacka Jan Arpi för ett utmärkt arbete och önska honom lycka till framöver, säger Per Andersson VD på Marginalen Bank.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Marginalen Bank Bankaktiebolag ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande den 9 november 2017 kl. 10.00.

Marginalen Bank erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort och försäkring. I Marginalen koncernen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen Bank har cirka 320 medarbetare fördelade på kontor i Stockholm, Borås och Sundsvall. Marginalen Bank ägs av moderbolaget Marginalen AB och har systerbolag i Lettland och Litauen. I Marginalenkoncernen arbetar cirka 650 medarbetare. Marginalen Bank står under Finansinspektionens tillsyn och omfattas av insättningsgarantin.

Anders Karlström, informationschef, +46 707353677, anders.karlstrom@marginalen.se