Sodra Petroleum-aktien avnoteras från Nya Marknaden

Report this content

Detta pressmeddelande får inte distribueras till eller offentliggöras i Kanada, Japan, Australien eller annat land där sådan distribution förutsätter registrerings- eller andra åtgärder än dem som följer av svensk rätt. Sodra Petroleum-aktien avnoteras från Nya Marknaden Mot bakgrund av att Lundin Oil AB (publ) äger 95,4 procent av aktierna och rösterna i Sodra Petroleum AB (publ) och av att Lundin Oil har påkallat tvångsinlösen av återstående aktier har Sodra Petroleum ansökt om avnotering av bolagets aktier vid Stockholmsbörsens lista Nya Marknaden med sista handelsdag den 5 oktober 2001. Stockholm den 27 september 2001 Sodra Petroleum AB (publ) Kontaktperson: Matteus Bank AB Jan G Magnuson Telefon: 08-791 48 28 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/27/20010927BIT00320/bit0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/27/20010927BIT00320/bit0001.pdf