Delårsrapport januari - mars 2003

Meda AB (publ) - Delårsrapport januari - mars 2003 · Offensiv satsning i Pharma med flera läkemedel i lanseringsfas · Produktförvärv från Lilly · Resultatet per aktie belastades av: - ökade kostnader i marknadsföring och registrering - större aktiebas till följd av nyemissionen · Den förstärkta finansiella ställningen möjliggör nya förvärv · Rörelseresultatet för helåret 2003 bedöms bli högre än föregående år. För ytterligare information kontakta: Anders Lönner, koncernchef tel. 08-630 19 00 Anders Larnholt, investor relations tel. 08-630 19 62 Meda AB (publ) - det svenska specialty pharmaföretaget. Meda marknadsför receptbelagda och receptfria läkemedel och medicinteknisk utrustning i Europa med egen representation i Norden, Storbritannien och Baltikum. Meda är noterat på Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT01160/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT01160/wkr0002.pdf Hela rapporten