ACO Hud har valt CCS i Borlänge för tillverkning av läkemedel och hudvårdsprodukter. CCS i Borlänge har tecknat ett avtal med ACO Hud om att flytta tillverkning av läkemedel och hudvårdsprodukter till CCS produktionsanläggning i Borlänge. I ett första skede löper avtalet t o m 31 december 2003 och tillverkningsvolymen beräknas uppgå till ca 2,5 miljoner enheter per år. Jonas Nilsson, verkställande direktör, CCS: 2,5 miljoner enheter per år är ett stort tillverkningsuppdrag som kommer att innebära en ökning av CCS omsättning med ca 15% under 2001. Förutom en utbyggnad av produktionsanläggningen och att ytterligare 5-6 arbetstillfällen skapas, betyder det att förutsättningarna för vår egen tillväxt och utveckling förbättras och att vår satsning i nya projekt tillförs ytterligare kraft. Kort om CCS, Clean Chemical Sweden AB. Företaget har sina rötter i Borlänge, men ägs idag av forskningsföretaget Medivir. CCS utvecklar, tillverkar och marknadsför hudvårdsprodukter och läkemedel, och är ett av landets ledande utvecklare och tillverkare av salvor och emulsioner. CCS strategi är att utveckla och tillverka fler egna produkter samt att utveckla samarbetet med andra forsknings- och läkemedelsföretag inom produktutveckling och kontraktstillverkning. För ytterligare information kontakta gärna: Jonas Nilsson, Verkställande Direktör: Tel 0243-781 00 www.ccs-se.com DETTA ÄR CCS CCS är ett svenskt läkemedelsföretag. Förutom läkemedel utvecklar, tillverkar och marknadsför vi kroppsvård och dental-produkter. CCS har ett brett sortiment, från topp till tå, av enkla och funktionella produkter som enbart säljs på Apoteken. CCS är ett dotter-företag till Medivir AB, ett börsnoterat svenskt biomedicinskt forskningsföretag. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000516BIT01070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000516BIT01070/bit0002.pdf

Medivir utvecklar innovativa läkemedel med fokus på cancersjukdomar där de medicinska behoven är stora. Företaget satsar på indikationsområden där tillgängliga behandlingsmetoder är begränsade eller saknas och det finns stora möjligheter att erbjuda betydande förbättringar till patienterna. Samarbeten och partnerskap är en viktig del av Medivirs affärsmodell och läkemedelsutvecklingen såväl som kommersialiseringen bedrivs antingen i egen regi eller i partnerskap. Medivirs aktie (ticker: MVIR) är noterad på Nasdaq Stockholms lista för små bolag (Small Cap). www.medivir.com.