Henrik Pettersson ny produktdirektör för Bileko Car Parts

Mekonomen Group har rekryterat Henrik Petterson som ny chef för produktavdelningen Bileko Car Parts (BCP). BCP är Mekonomen Groups grossistverksamhet som servar MECA och Mekonomen i Sverige, Norge och Finland. Henrik kommer närmast från TOOLS Sverige AB där han arbetar som Chief Operating Officer med ansvar för Inköp & kategori, IT, Logistik och affärsutveckling.

”Jag är glad att få välkomna Henrik till Bileko Car Parts där han kommer bli en viktig del i vår fortsatta utveckling. Henriks erfarenhet och profil är helt rätt för oss i vårt fokus på att bygga det ledande grossistbolaget i Norge och Sverige när det kommer till sortiment och leveranskapacitet på eftermarknaden”, säger Tobias Narvinger vd Bileko Car Parts.

Inom Bileko Car Parts drivs två av Mekonomenkoncernens strategiska projekt; en ny reservdelskatalog och sortimentsbas för MECA och Mekonomen samt ett nytt centrallager i Sverige.

”Jag ser fram emot den här utmaningen att ta en redan väl utvecklad sortimentstrategi till den absolut ledande i branschen. Med pågående strategiska projekt som den nya ”best in class” reservdelskatalogen finns bra förutsättningar för att sticka ut med ett riktigt vasst kunderbjudande”, säger Henrik Petterson, tillträdande chef produktavdelningen Bileko Car Parts.

För ytterligare information, kontakta:

Tobias Narvinger, vd Bileko Car Parts
Tel +46 (0)8-464 00 00 E-mail: tobias.narvinger@mekonomengroup.com