• MEKO/

Mekonomen har tecknat fleetavtal med LKAB kring leverans av reservdelar

Mekonomen har ingått avtal kring leveranser av reservdelar till LKAB:s verksamheter i Kiruna, Svappavaara, Malmberget samt Luleå. LKAB:s fordonsflotta består av ca 900 fordon (personbilar och lätta lastbilar) som till största delen används i gruvdrift.

Mekonomens fleet-verksamhet växer. Företagstjänster är attraktiva bland företag som vill förenkla hanteringen av den egna bilparken.

LKAB är ett av Sveriges äldsta industriföretag och har under mer än ett sekel varit en viktig kugge i svensk exportindustri. Vi på Mekonomen är oerhört stolta över att ha fått förtroendet att vara leverantör av reservdelar till LKAB:s fordonsflotta. Vår styrka inom sortiment och effektiva logistiklösningar gör att vi med gemensam kraft kommer att förenkla hanteringen av LKAB:s fordonsflotta och leva upp till LKAB:s förväntningar”, säger Håkan Hedberg, VD Mekonomen Sverige.

”Mekonomens höga kvalitet på reservdelar och leveranssäkerhet är två viktiga faktorer i valet av leverantör. Vår fordonsflotta belastas hårt och kräver löpande underhåll utan kompromisser för att inte äventyra LKAB:s löpande verksamhet. Vi ser fram emot samarbetet som är ett nytt grepp för att effektivisera hanteringen av våra fordon”, säger Lars-Ola Särkimukka, sektionschef LKAB.

För ytterligare information kontakta:

Håkan Hedberg, VD Mekonomen Sverige Telefon: 08-464 00 00 E-post: hakan.hedberg@mekonomen.se