Mekonomen lanserar nytt serviceavtal för svenska bilägare

Mekonomen i Sverige lanserar ett nytt alternativ till krångliga och dyra serviceavtal för landets bilägare. Det är nu möjligt att teckna ett prisvärt serviceavtal hos Mekonomen till en fast kostnad varje månad – utan dolda avgifter eller ofördelaktiga finstilta villkor. Avtal kan tecknas både för nya och begagnade bilar med tillgång till Mekonomens bilverkstäder i hela landet.

Dagens erbjudanden om serviceavtal på marknaden är inte alltid så bra som de ser ut. Inte sällan är de kombinerade med villkor och dolda kostnader, exempelvis krav på att bilägaren ska kombinera serviceavtalserbjudandet med en särskild finansieringslösning vid köp av ny eller begagnad bil. Den slutliga kostnaden för service kan därför bli klart högre än det som möter bilägaren i reklamen. För att skapa större transparens och förenkla för bilägarna lanserar Mekonomen nu ett prisvärt alternativ – som riktar sig till bilägare i Sverige.

”Vi går in i den här delen av marknaden på ett transparent sätt, med tydliga priser och enkla villkor. Vi har baserat vår prissättning på fem nivåer som inkluderar i stort sett alla bilar, oavsett om du kör en ny eller en bil som rullat några år. Naturligtvis har vi även avtal för elbilar. Det här är ett område där vi ser att vi kan förenkla för bilägarna, dessutom med konkurrenskraftiga priser”, säger Petra Bendelin, Direktör för affärsutveckling och strategi på Mekonomen Group.

Mer information om serviceavtal och pris för just din bil finns tillgängligt på mekonomen.se.

För ytterligare information kontakta:

Petra Bendelin, Direktör affärsutveckling och strategi på Mekonomen Group
E-post: petra.bendelin@mekonomengroup.com