Nettoomsättningen i juni ökade med 64,6 procent

Nettoomsättningen i juni ökade med 64,6 procent Mekonomenkoncernen redovisar en nettoomsättning om 160,7 Mkr för juni månad, vilket är en ökning med 64,6 procent jämfört med motsvarande månad föregående år (97,6). Omsättningen för de första sex månaderna 2003 uppgick till 907,6 Mkr, en ökning med 54,8 procent (586,2). juni juni januari - januari - 2003 2002 juni 2003 juni 2002 Nettoomsättning 160,7 97,6 907,6 586,2 För mer information vänligen kontakta: Owe Andersson, VD Mekonomen, tel 08-464 00 80, mobil 070-534 95 70 Mekonomen är en bildelskedja med egen grossistverksamhet och ett rikstäckande butiksnät bestående av egna och samarbetande butiker i Sverige, Norge och Danmark. Koncernens omsättning utgörs i huvudsak av försäljning till verkstäder och bilägare via egna butiker samt grossistförsäljning till samarbetande butiker. Se även mekonomen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00610/wkr0002.pdf