Nettoomsättningen i mars ökade med 67,1 procent

Nettoomsättningen i mars ökade med 67,1 procent Mekonomenkoncernen redovisar en nettoomsättning om 153,7 Mkr för mars månad, vilket är en ökning med 67,1 procent jämfört med motsvarande månad föregående år (92,0). Omsättningen för de första tre månaderna 2003 uppgick till 435,0 Mkr, en ökning med 61,6 procent (269,1). mars mars januari - mars januari - mars 2003 2002 2003 2002 Nettoomsättning 153,7 92,0 435,0 269,1 För mer information vänligen kontakta: Owe Andersson, VD Mekonomen, tel 08-464 00 80, mobil 070-534 95 70 Bolagets fullständiga delårsrapport avseende januari-mars 2003 presenteras 8 maj 2003. Samma dag hålls även ordinarie bolagsstämma för verksamhetsåret 2002. Mekonomen är en bildelskedja med egen grossistverksamhet och ett rikstäckande butiksnät bestående av egna och samarbetande butiker i Sverige, Norge och Danmark. Koncernens omsättning utgörs i huvudsak av försäljning till verkstäder och bilägare via egna butiker samt grossistförsäljning till samarbetande butiker. Se även mekonomen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT01060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT01060/wkr0002.pdf