Nettoomsättningen i oktober ökade med 24,5 procent

Nettoomsättningen i oktober ökade med 24,5 procent Mekonomenkoncernen redovisar en nettoomsättning om 96,1 Mkr för oktober månad, vilket är en ökning med 24,5 procent jämfört med motsvarande månad föregående år (77,2). Nettoomsättningen för de tio första månaderna uppgick till 886,6 Mkr, en ökning med 35,9 procent (652,5). okt 2001 okt 2000 Nettoomsättning 96,1 77,2 jan-okt Jan 2001 okt 2000 Nettoomsättning 886,6 652,5 För mer information vänligen kontakta: Owe Andersson, VD Mekonomen, tel 08-464 00 80, mobil 070-534 95 70 Mekonomen är en bildelskedja med egen grossistverksamhet och ett rikstäckande butiksnät bestående av egna och samarbetande butiker i Sverige och Norge. Koncernens omsättning utgörs i huvudsak av försäljning till verkstäder och bilägare via egna butiker samt grossistförsäljning till samarbetande butiker. Se även www.mekonomen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00590/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00590/bit0001.pdf